Tuesday 9 June 2015

Pernah Tak?

Korang pernah tak alami situasi mcm ni

****

Kau rapat dengan Si A dan kau pun rapat dengan Si B. Akan tetapi Si A dan Si B tidak ngam, tidak sebulu..dalam erti kata lain tak suka sama sendiri lah. Kau pun rasa mcm x sedap hati lah kan, sebab kau rapat dengan Si A dan Si B tapi diorg x suka each other.

Kau pun amek inisiatif untuk buat diorg berbaik sesama sendiri (xdpt jadi rapat at least just be nice towards each other pun jadi la..). Kau try untuk buat Si A dan Si B berbaik supaya korg bertiga bole hang out together and kau pun x rasa awkward bile bersama. And dalam pada masa yang sama kau pun happy lah sebab both kawan rapat kau jadi rapat.

(i'll make it short)

Bila Si A dan Si B dah makin rapat, mula2 nampak lah mcm best. Until one day diorg macam makin lupakan kau. Bila Si A dan Si B jadi terlalu rapat sampai mereka dah x perlukan kau. Apa kau rasa time tu? Kau try too hard untuk buat mereka (yang dulu kawan rapat kau) berbaik, but end up bila diorg da rapat, diorg buang kau. Buang terus macam tu je. Xde ajak lepak sama or anything yang korg buat dulu2..


And the worst part is, diorg Si A dan Si B buat macam xde benda yang berlaku, macam nothing happened. Selamba je. Kau pun tenang kan hati dengan act normal, tegur diorg as usual lah kan (macam dah bole accept the fact). And makin lama, kau dengan Si A mahupun Si B dah tak tegur langsung dah.. And slowly kau pun dah bole accept the fact and moved on dari diorg..


sumber : google


****

Buat Si A dan Si B (oh God i hope u guys read this), if dah buang aku, buang terus je.. Tak yah nak text2 aku lagi.. Seriously aku x marah, just stop texting me, stop being nice to me..like seriously, APA KAU NAK?? Tak perlu text aku tanya khabar, tanya itu tanya ini, and send normal text macam x pernah ada apa2 berlaku, like seriously, lagi sakit hati aku.. Tak perlu acah2 baik dengan aku depan orang lain.. seriously tak perlu.


sumber : google


And jangan tanya kenapa kalau aku dah blocked kau dari hidup aku. It's my life. And i'm happy for both of you, for all of you.. :')

sumber : google


***

Cerita hanyalah rekaan semata2



1 comment: